Ajanda seçimi - deffter Ram Weekly Planner

Ajanda/planlayıcı kullanmaya 2001 yılında okulun dağıttığı ajandayla başlamıştım. O yıldan beri hiç ajandasız kalmadığıma göre demek ki şu an 17. ajandamı kullanıyorum.


Peki bunları niye mi şimdi anlatıyorum? Çünkü yeni bir planlayıcı için her zaman yeni yılı beklemek gerekmiyor. Yeni öğretim yılı da yeni başlangıçlar için harika olabiliyor. Dediğim gibi ben de planlama alışkanlığımı okulla birlikte edindim. Ödevlerimi, projelerimi yazayım derken giderek alıştım. Şimdilerde ise toplantılarımı, önemli notları, seyahat bilgilerimi, konserleri, filmleri, kitapları ve daha birçok şeyi yazıyorum. Her bitmiş ajandayla ise geçmiş yılın bir kaydını oluşturmuş oluyorum.

Seçim yaparken önemli olan ne tür bir planlama yapmak istediğinizi bilmek. Arada değişik planlayıcılar denemiş olsam da en çok haftalık düzeni seviyorum. Bir haftayı görselleştirmek zaman yönetimi açısından da pratik oluyor. Daha genel bir görünüm isterseniz aylık düzen size daha uygun olabilir. Çok daha detaylı kullanımlar içinse günlük düzeni tercih edebilirsiniz. Günlük planlayıcılar çoğu zaman yıllık ve aylık görünüm içeren sayfalara da sahip oluyorlar.  Emin olamayanlar için benim önerim tabii ki haftalık planlayıcılar olacaktır.

Ben bu yıl deffter'in Ram Notebook Weekly Planner'ını kullanıyorum. Bu ajandanın güzel tarafı tarihsiz ve kişiselleştirilebilir olması. Sağ tarafta önemli başlıkları not ederken, soldaki dot sayfaya ise bunların detaylarını not alabiliyorum. Ivory kağıt kullanıldığından kullanımı rahat ve dolma kalemle uyumlu. Bu defterlerden her biri bir yılın yarısına yetecek şekilde tasarlanmış. Böylece ajanda daha ince iki defterden oluşuyor ve yıl boyu yanınızda taşımak için daha hafif bir seçenek sunuyor. Olumsuz bulduğum tarafı ise dar olması (17cmx8cm). Eni 9,5cm'ye genişletilse hem kullanımı daha rahat hem de personal size olarak geçen ipli sistemli traveller's notebook için uygun hale gelebilirmiş. ("Traveller's notebook nedir?" sorusuna başka bir yazıda değineceğim)

Unutmayın ki zamanı verimli kullanmak planlı olmaktan geçiyor.

Güzel bir akademik yıl olsun!








No comments:

Post a Comment