Mektuba dönüş

Son zamanlarda, özellikle Instagram'daki posta yoğunluğum sebebiyle mektup ve kartpostallarla ilgili çok fazla soru almaya başladım. Mektup yazmaya nasıl başlayacağını bilmeyenlere, mektup arkadaşı nasıl bulunur diye merak edenlere ya da "postcrossing" nedir diye düşünenlere biraz yardımcı olmak istiyorum.

Benim için mektup çocukluk yıllarımda, tam anlamıyla uzakta olma haliyle önem kazanmıştı. O zamanlar mektup, benim için hobiden ziyade hayatımdaki en önemli iletişim aracıydı. Zamanla tahmin edileceği üzere teknolojinin olanakları daha cazip hale geldi ve herkesin hayatında olduğu gibi benim de mektuplarım azalarak bitti. 

Sonra ne olduysa yine teknoloji sayesinde oldu ve yurtdışında yaşayan bir arkadaşımın başkalarıyla mektuplaştığını gördüm. Mektuplu paylaşımlarını ne kadar imrenerek izlediğimi fark ettiğim gün oturup ona bir mektup yazdım ve o günden beri sürekli mektuplaşıyoruz. Üzerinden üç yıl geçtiğini şimdi farkediyorum. 

Unutmayın ki, gündelik yaşamınızın çok büyük bir kısmını sosyal ağlarda geçiriyor olsanız bile arkadaşlarınızla derinlemesine bir iletişiminiz olmuyor. O yüzden özellikle yakınınızda olmayan ve devamlı olarak yüz yüze görüşmediğiniz bir arkadaşınıza mektup yazarak başlayabilirsiniz. Hele ki somut bir şeyler paylaşmaktan zevk alan ve biraz olsun kırtasiye sevgisi olan birinden karşılık alma şansınız bir hayli mümkün. 

Tanımadığınız biriyle mektup arkadaşı olmanız da mümkün. Ben de bu fikre henüz yeni ısınmaya başladım. Şu an Instagram üzerinden tanıştığım üç yeni mektup arkadaşım var. İngilizce biliyorsanız ya da dilinizi ilerletmek istiyorsanız yabancı bir mektup arkadaşı bulmanız çok daha kolay. Instagram'daki #penpalswanted, #penpalsofinstagram, #penpalsaroundtheworld etiketleri üzerinden mektup arkadaşı arayan kişileri görebilir ve iletişime geçebilirsiniz. Ya da Facebook'ta "snail mail", "pen pals", "happy mail" gibi aramalar yaparak çeşitli gruplar bulabilirsiniz.

Mektup yazmadan önce posta alışverişine ısınmanın bir yolu ise kartpostallaşmak. Postcrossing sistemi ise bu iş için ideal. Bunun için önce postcrossing.com sitesinden bir hesap oluşturmanız gerekiyor. Daha sonra "Send a postcard" linkine tıkladığınızda sistem size rastgele bir üyenin adresini ve kartpostala eklemeniz için bir kod veriyor. Bu kodu kartpostala yazmanız önemli, çünkü ancak kartı yolladığınız kişi üzerindeki kodu sisteme yüklediği zaman sistem sizi bir alıcı olarak tanımlayabiliyor. Kod sisteme tanımlandığında, bu kez sizin adresiniz bir başka kullanıcıya veriliyor. Dolayısıyla yolladığınız kartpostal sayısı kadar kartpostal alabiliyorsunuz. 

Postcrossing pek fazla İngilizce bilgisi gerektirmese de, kartpostalların üzerine yazacak şey bulamamaktan çekinirseniz Postcrossing Türkiye Facebook grubuna da katılabilirsiniz. 

İngilizce sorunu olmayanlar için gezen posta (travelling mail) çok iyi bir alternatif. Gezen postayı uzun uzun anlattığım yazıya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz

Buraya kadar okumuş olmanız bile mektup fikrinin sizi ele geçirdiğini gösteriyor. Başlamak için ihtiyacınız olan yalnızca biraz cesaret. Sonrasında kendinizi bambaşka bir dünyada bulacağınızdan şüpheniz olmasın. 

No comments:

Post a Comment