Ukulelemun'um

Ukulelemun, benim ukulelemin adı. Kendisi bir müzik aleti. Küçük bir gitar değil. Mandoline benzer bir şey de değil. O, ukulele. Kaynağı Hawaii olan bir enstrüman. 
Ukulelemun'um
Uzun zamandan beri ilgimi çekmekteydi. Zaten piyanoya geri dönme hayallerimi de bir türlü gerçekleştiremiyordum ki Emre doğum günüm için bu harika hediyeyi seçerek çıka geldi. Ne kadar da çok ihtiyacım varmış tıngırdatmaya... Çalmak kesinlikle kolay değil. Sonuçta gitarla aynı mantığa sahip. Belki hiç nota bilmesem bu kadar çabuk uyum sağlayamazdım (ben tekim!) ama yine de gitara göre daha pratik ve sonuçta mini mini, sevimli, gün içinde uydurduğum tonlarca şarkıyı hemen hayata geçirmeme sağlayacak, tamamen beni yansıtan bir dost işte. 


Biraz daha pratik yaptıktan sonra önce bilinen basit şarkılarla daha sonra da kendi saçma bestelerimle YouTube'u şenlendirmeyi planlıyorum. 


Ukulelemun'umu tamamlayan ise birkaç yıl önce yine Emrem'in bana Londra'dan getirdiği başka bir hediye:




İlk başarıyı "Twinkle Twinkle Litte Star" ile sağladım. Daha sonra ise, "Arkadaşım Eşek", "Family Guy Theme"'de başarılı oldum. "Für Elise" ve  "Godfather"'ın ilk kısımlarını çaldım, kalanı zorladı. Yalnız büyük bir azimle yeryüzündeki en sevdiğim şarkı olan "Over the Rainbow"u kendi ukulelemden dinlediğim zaman gelecekle ilgili umutla doldum. (notalar arasına biraz fazla es giriyorsa ne zararı var ki?)


Bu da böyle bir heyecanımdı işte. Ukulele'yi bilin, tanıyın ve elimde gördüğünüz zaman oyuncak sanıp da dalga geçmeyin diye anlattım. Seviçliyim.

No comments:

Post a Comment